KADA GOD POŽELI GOSPODIN KṚṢṆA, MOŽE SE ODNEKUDA POJAVITI,
NEOMETAJUĆI SVOJU POJAVU NA KOJEM DRUGOM MJESTU.
GOSPODIN SE PO SVOJOJ MILOJ VOLJI MANIFESTIRA TAKAV KAKAV JESTE.
OPISI KṚṢṆINIH DJELATNOSTI MOGU PROČISTITI ČITAV UNIVERZUM BAŠ KAO
VODA GANGE. TAKO I GOVORNIK I PITALAC I SLUŠAOCI POSTAJU PROČIŠĆENI.
MOŽEMO ZAKLJUČITI DA SPOZNAVANJEM GOSPODINOVE POJAVE I NESTANKA MOŽEMO
DOSTIĆI SAVRŠENU RAZINU VJEČNOGA ŽIVOTA.
KOMENTAR: Neke od poenti nastupajećeg jako povoljnog perioda koji
počinje [ako u našim srcima već nije počeo] od Śrī Śrī Rādhā Govinda Jhulana
Yatre 7 augusta 2014 i traje do Purnime 10 augusta 2014 i kraja Śrī Śrī Rādhā
Govinda Jhulana Yatre, kada je i Lord Balarāma Appearance, te zatim najveće
vaishnavske svetkovine Śrī Kṛṣṇa Janmāṣtamiya 17 augusta, pa sve do
Rādhāstamiya – Appearance of Śrīmatī
Rādhārāṇī 2 septembra 2014 i Śrī Vāmana Dvadāśīya – Appearance of Lord
Vāmanadeva 6 septembra 2014, ali također i prije i kasnije -- su da pokušamo
unijeti malo dodatne devocije u naš život, na nama dostupne i prikladne načine
– shodno mjestu, vremenu i okolnostima, da se uvijek sjećamo Gospodina
Kṛṣṇe, ali svakako i da nastojimo praktično pomoći i drugim osobama, manje
srećnim od nas, da postepeno probude
svjesnost Kṛṣṇe i krenu putem
predanog služenja..
Za sve osobe, koje prema
vlastitom izboru žele da unesu adekvatne promjene u svoj život, najlakše je svakodnevno
početi mantrati Hare Krishna maha mantru, družiti se s bhaktama i postepeno se dohvatiti
jednog ili više procesa predanog služenja, a imamo lijep izbor na raspolaganju
– čak 64 procesa predanog služenja. Kaže se u shastrama, bilo da se dohvatimo
jednog od 64 procesa predanog služenja ili više njih – uspjećemo zasigurno, ako
se iskreno posvetimo.
Od 64 procesa predanog služenja
devet su najvažniji i prihvataju se u čisto predano služenje [Śrīmad-Bhāgavatam
7.5.24]:
śravaṇaṁ kīrtanaṁ viṣṇoḥ smaraṇaṁ
pāda-sevanam
arcanaṁ vandanaṁ dāsyaṁ sakhyam
ātma-nivedanam
Slušanje i pjevanje o transcendentalnom imenu, obliku, odlikama,
pratnji i zabavama Gospodina Viṣṇua, sjećanje na njih, služenje Gospodinovih
lotosovih stopala, ponizno obožavanje Gospodina sa četrnaest vrsta
parafernalije, upućivanje molitvi Gospodinu, služenje Gospodina u svojstvu
sluge, prihvatanje Gospodina za svog najboljeg prijatelja i predavanje svega
Gospodinu [drugim riječima služenje Gospodina svojim tijelom, umom i riječima]
– ovih devet procesa se prihvataju kao čisto predano služenje. Onaj ko je
posvetio svoj život služenju Kṛṣṇe kroz ovih devet procesa treba se smatrati
najučenijom osobom, jer je stekao potpuno znanje.
SHASTRE IZJAVLJUJU
Oni, koji se zanimaju za tri-vargu --- dharmu, arthu i kamu, djeluju
religiozno da bi dostigli materijalni položaj s boljim položajem za
zadovoljavanje čula. Takve osobe dobrovoljno ostaju u krugu rođenja i smrti i
tako čine samoubistvo. One se ne mogu zanimati za svjesnost Kṛṣṇe.
Svako ko nije svjestan Kṛṣṇe i ko ne služi Gospodina je paśu-ghna,
jer dobrovoljno pije otrov. Takva osoba se ne može zanimati za Kṛṣṇa-katha.
[Śrīmad Bhāgavatam 10.1.4]
POJAVA GOSPODINA KṚṢṆE – UVOD U PRVO POGLAVLJE DESETOG PJEVANJA
ŚRĪMAD BHĀGAVATAMA
Sadržaj prvog poglavlja možemo
sažeti na slijedeći način. Kada je Kaḿsa, čuo predskazanje da će ga Devakīn
osmi sin ubiti, uplašio se i ubio sve Devakīne sinove, jednog za drugim.
Nakon što je opisao dinastije
boga Mjeseca i boga Sunca, Śukadeva Gosvāmī je opisao dinastiju Yadua. Kada je
završio sa opisivanjem ovih dinastija Mahārāja Parīkṣit ga je zamolio da opiše
Gospodina Kṛṣṇu, koji se pojavio sa Baladevom u Yadu dinastiji. Zamolivši ga
da opiše djelatnosti koje je Kṛṣṇa izvršio u ovom svijetu, kralj je rekao:
,,Kṛṣṇa je transcendentalan i zato je razumijevanje Njegovih
djelatnosti zanimanje oslobođenih duša. Slušanje Kṛṣṇa-līlā je brod kojim se
može dostići krajnji cilj života. Osim onih koji ubijaju životinje i onih koji
slijede politiku samoubica, svaka inteligentna osoba mora nastojati da shvati
Kṛṣṇu i Njegove djelatnosti."
Kṛṣṇa je bio jedino obožavano
Božanstvo Pāṇḍava. Kada se Mahārāja Parīkṣit nalazio u materici svoje majke
Uttare, Kṛṣṇa ga je spasio od napada
brahma-śastre [veoma moćnog oružja]. Sada je Mahārāja Parīkṣit želio da sazna
od Śukadeva Gosvāmīya, kako se Njegovo Gospodstvo Baladeva, sin Rohiṇī, mogao
pojaviti u materici Devakī. Kralj Parīkṣit je upitao:
,,Zašto je Kṛṣṇa otišao iz Mathure u Vṛndāvanu i kako je tamo živio
sa Svojom porodicom? Šta je radio u Mathuri i Vṛndāvani i zašto je ubio Svog
ujaka Kaḿsu? Koliko je godina boravio u Dvāraki i koliko je kraljica
imao?"
Nakon što je postavio Śukadevu
Gosvāmīyu sva ova pitanja, Mahārāja Parīkṣit ga je zamolio da opiše ostale
Kṛṣṇine djelatnosti o kojima nije pitao.
Kada je Śukadeva Gosvāmī počeo da
govori o svjesnosti Kṛṣṇe, Mahārāja Parīkṣit je zaboravio na iscrpljenost
od posta. Želeći da opisuje Kṛṣṇu, Śukadeva Gosvāmī je rekao:
,,Opisi Kṛṣṇinih djelatnosti mogu pročistiti čitav univerzum baš kao
voda Gange. Tako i govornik i pitalac i slušaoci postaju pročišćeni."
Jednom davno, kada je čitav
svijet bio preopterećen ratnom silom demona u obliku kraljeva, majka Zemlja je
poprimila oblik krave i prišla Brahmi da bi našla olakšanje. Dirnut
jadikovanjem majke Zemlje, Brahmā je zajedno sa Śivom i ostalim polubogovima
poveo majku Zemlju u obliku krave na obalu Okeana Mlijeka. Tamo je Gospodinu
uputio molitve želeći da zadovolji Gospodina Viṣṇua, koji u transcendentalnom
zanosu leži na ostrvu u Okeanu Mlijeka. Nakon toga, Brahmā je shvatio savjet
Mahā-Viṣṇua, koji ga je obavijestio da će se pojaviti na Zemlji da bi olakšao
teret koji su stvorili demoni [asure]. Polubogovi se trebaju zajedno sa svojim
ženama pojaviti u Yaduovoj dinastiji kao pratioci Gospodina Kṛṣṇe da bi povećali broj sinova i unuka u toj
dinastiji. Po volji Gospodina Kṛṣṇe, prvo će se pojaviti Anantadeva kao
Balarāma, zatim yogamāyā -- Kṛṣṇina moć. Nakon što je obavijestio majku
Zemlju o svemu tome, Brahma se vratio u svoje prebivalište.
Nakon vjenčanja, Devakī i
Vasudeva su se vraćali kući na kočiji koju je vozio Devakīn brat Kamsa, kada se
sa neba začuo glas koji je opomenuo Kamsu da će ga Devakīn osmi sin ubiti.
Čuvši ovo predskazanje, Kamsa se spremio da odmah ubije Devakī, ali ga je
Vasudeva počeo diplomatski poučavati. Vasudeva je istakao:
,,Za tebe nije dobro da ubiješ svoju mlađu sestru, posebno u vrijeme
njenog vjenčanja. Svako ko posjeduje materijalno tijelo mora umrijeti. Svako
živo biće živi u tijelu neko vrijeme, a zatim se seli u drugo tijelo, ali na
nesreću zavedena osoba prihvata tijelo kao dušu. Ako osoba pod uticajem takvog
pogrešnog shvatanja želi da ubije drugo tijelo, biva osuđena kao osoba sa
paklenim mentalitetom."
Pošto Kamsa nije bio zadovoljan
sa Vasudevinim uputstvima, Vasudeva je smislio plan. Predložio je Kamsi da će
mu donijeti svu Devakīnu djecu tako da ih može ubiti. Zašto bi Kamsa sada ubio
Devakī? Kamsa je bio zadovoljan sa ovim prijedlogom. Nakon nekog vremena, kada
je Devakī rodila dijete, Vasudeva je odnio novorođenu bebu Kamsi, koji je,
vidjevši Vasudevinu velikodušnost, bio pogođen čudom. Kada mu je Vasudeva dao
dijete, Kamsa je, pokazavši nešto inteligencije, rekao da ne vidi zašto bi
trebao ubiti prvo dijete, pošto će ga ubiti osmo dijete. Iako mu Vasudeva nije
vjerovao, Kamsa ga je zamolio da uzme dijete nazad. Međutim, kada ga je kasnije
Nārada obavijestio da se polubogovi pojavljuju u Yadu i Vṛṣṇi dinastiji i
kuju zavjeru da ga ubiju, Kamsa je odlučio da ubije svu Devakīnu djecu i svu
djecu rođenu u tim porodicama. Tako je uhapsio i zatvorio Devakī i Vasudevu i
ubio šest njihovih sinova, jednog za drugim. Nārada je također obavijestio
Kamsu da je u svom prošlom životu bio demon Kālanemi, koga je ubio Vishnu. Zbog
toga je postao veliki neprijatelj svih potomaka Yadu-Vaḿśa -- Yadu dinastije.
Kamsa je uhapsio i zatvorio čak i svog oca Ugrasenu, jer je želio da sam uživa
u kraljevstvu.
Kṛṣṇa provodi trostruke zabave
— Vraja-līlu, Māthura-līlu i Dvārakā-līlu. Kao što je već spomenuto, Deseto
pjevanje Śrīmad Bhāgavatama ima devedeset poglavlja, koja opisuju sve ove līle.
Prva četiri poglavlja opisuju Brahmine molitve, u kojima Brahmā moli Gospodina
da smanji teret Zemlje, i pojavu Svevišnje Božanske Osobe. Od Petog do Trideset
devetog Poglavlja opisuju se Kṛṣṇine zabave u Vṛndāvani. Četrdeseto
poglavlje opisuje kako je Kṛṣṇa uživao u vodi Yamune i kako Mu je Akrūra
uputio molitve. Slijedećih jedanaest poglavlja, od Četrdeset prvog do Pedeset
prvog, opisuju Kṛṣṇine zabave u Māthuri, a narednih trideset devet
poglavlja, od Pedeset drugog do Devedesetog poglavlja, opisuju Kṛṣṇine
zabave u Dvāraki.
Od Dvadeset devetog do Trideset
trećeg Poglavlja opisuje se Krishnin ples sa gopiyama, poznat kao rāsa-līlā.
Stoga je ovih pet poglavlja poznato kao rāsa-pañcādhyāya. Četrdeset sedmo
poglavlje Desetog pjevanja je poznato kao bhramara-gītā.
Canto 10: The Summum Bonum Chapter 1: The Advent of Lord
Kṛṣṇa: Introduction
Bhaktivedanta VedaBase: Śrīmad Bhāgavatam 10.1 Summary
Buy Online Copyright © The
Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.
His Divine Grace A. C.
Bhaktivedanta Swami Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for
Krishna Consciousness
His Holiness Hrdayananda dasa
Goswami
Gopiparanadhana dasa Adhikari
Dravida dasa Brahmacari
Nema komentara:
Objavi komentar