VAŽNOST VEDĀNTA-SŪTRI I
MANU-SMṚTIYA -- ZAKONA ZA ČOVJEČANSTVO.
VELIKI PARĀŚARA ṚṢI JE TO POTVRDIO U VIṢṆU PURĀṆI.
SLJEDBENICI VEDA JEDNOGLASNO PRIHVATAJU AUTORITET MANUA I PARĀŚARE U
UČENIČKOM NASLIJEĐU.
KOMENTAR: Predhodni postovi
na ovu temu su objavljeni na blogovima:
PART 1 -- http://vedskikosmos.blogger.ba/
PART 2 -- http://vedskikosmos.blogger.ba/
PART 2 -- http://vaishnavskikalendar.blogger.ba/
PART 3 -- http://vedskikosmos.blogger.ba/
PART 3 -- http://vaishnavskikalendar.blogger.ba/
PART 4 -- http://vedskikosmos.blogger.ba/
PART 4 -- http://vaishnavskikalendar.blogger.ba/
Veliki vaiṣṇavski filozof Śrīla Baladeva Vidyābhūṣaṇa veoma lijepo
objašnjava materijalistički zaključak Sāńkhya filozofije, u svom komentaru na
Vedānta-sūtru, poznatom kao Govinda-bhāṣya. Radi kompletnog razumijevanja teme
potrebno je pročitati i predhodne nastavke Part 1-4.
OPOVRGAVANJE ZAKLJUČAKA SĀŃKHYA FILOZOFIJE ATEISTIČKOG KAPILE [PART 3]
„Slično tome, zahvaljujući ulasku
Garbhodakaśāyī Viṣṇua u univerzum, ovaj materijalni svijet uzrokuje
raznolikosti manifestacija. On je prisutan ne samo unutar univerzuma, već i
unutar tijela svih živih bića i atoma. Iz Brahma-saḿhite saznajemo da je
Nad-duša prisutna u univerzumu, u atomu i u srcu svakog živog bića. Stoga,
nijedan čovjek koji posjeduje dovoljno znanja o materiji i duhu ne može
prihvatiti teoriju da je materija uzrok čitave kosmičke manifestacije."
"Materijalisti ponekad
navode argument da materijalna priroda u raznim okolnostima proizvodi razne
manifestacije, kao što sijeno koje pojede krava automatski proizvodi mlijeko.
Tako je izvorni uzrok materija. Da bismo pobili ovaj argument, možemo reći da
bik, koji pripada istoj vrsti kao krava, također jede sijeno kao krava, ali ne
proizvodi mlijeko. Zato se ne može reći da sijeno u dodiru sa određenom vrstom
života proizvodi mlijeko. Zaključak bi trebao biti da postoji viša uprava, kao
što je potvrđeno u Bhagavad-gīti (9.10), gdje Gospodin kaže -- mayādhyakṣeṇa
prakṛtiḥ sūyate sa-carācaram: „O Kuntin sine, ova materijalna priroda djeluje
pod Mojom upravom i stvara sva pokretna i nepokretna bića“. Svevišnji Gospodin
kaže -- mayādhyakṣeṇa [Pod Mojom upravom]. Kada On želi da krava proizvede
mlijeko jedući sijeno, mlijeka ima, a kada On to ne želi, takav spoj ne može
proizvesti mlijeko. Kad bi zakon materijalne prirode bio da sijeno proizvodi
mlijeko, onda bi i plast sijena mogao proizvoditi mlijeko. Ali to nije moguće.
Ako se to isto sijeno da ženi, ona ne može proizvesti mlijeko. To je značenje
izjave Bhagavad-gīte da se sve odvija samo po naredbi višeg autoriteta. Sama
materija nema moć da stvara nezavisno. Stoga možemo zaključiti da materija,
koja nema znanje o sebi, ne može biti uzrok materijalne kreacije. Prvobitni
stvaralac je Svevišnja Božanska Osoba."
"Kada bismo prihvatili
materiju kao izvorni uzrok kreacije, svi ovlašćeni spisi na svijetu bi bili
beskorisni, jer je u svakom od njih, a posebno u vedskim spisima poput
Manu-smṛtiya, rečeno da je Svevišnja Božanska Osoba izvorni stvaralac. Smatra
se da su Manu-smṛti zbirka najviših vedskih uputstava namijenjenih
čovječanstvu. Manu donosi zakone za čovječanstvo, a u Manu-smṛtiyima je jasno
rečeno da je prije stvaranja čitav prostor univerzuma bio mračan, bez
obavještenja i raznolikosti, u stanju potpune suspenzije, kao u snu. Sve je
bilo tama. Svevišnji Gospodin je zatim ušao u kosmički prostor i mada je
nevidljiv, stvorio vidljivu kosmičku manifestaciju. U materijalnom svijetu
Svevišnji Gospodin ne ispoljava Svoje lično prisustvo, ali prisustvo raznolike
kosmičke manifestacije je dokaz da je sve stvoreno pod Njegovom upravom. On je
ušao u univerzum sa svim stvaralačkim moćima i tako je raspršio tamu
bezgraničnog prostora."
"Oblik Svevišnje Božanske
Osobe je opisan kao transcendentalan, veoma suptilan, vječan, sveprožimajući,
nepojmljiv i stoga neispoljen za materijalna čula uslovljenog živog bića.
Gospodin je poželio da se ekspandira u mnogo živih bića i sa tom željom je prvo
stvorio ogromnu količinu vode u kosmičkom prostoru i zatim oplodio tu vodu sa
živim bićima.
Iz tog procesa oplodnje, pojavilo
se ogromno tijelo, blistavo poput hiljade Sunca, u kome se nalazio prvi
stvaralački princip, Brahmā. Veliki Parāśara Ṛṣi je to potvrdio u Viṣṇu
Purāṇi. On kaže da je kosmičku manifestaciju, koju možemo vidjeti stvorio
Gospodin Viṣṇu i da se pod Njegovom zaštitom ona održava. Gospodin
Viṣṇu je glavni održavalac i
uništavalac kosmičkog oblika."
"Ova kosmička manifestacija
je jedna od različitih energija Svevišnje Božanske Osobe. Kao što pauk izlučuje
slinu i plete mrežu svojim pokretima, ali na kraju uvlači paučinu u svoje
tijelo, tako Gospodin Viṣṇu stvara ovu kosmičku manifestaciju iz Svog
transcendentalnog tijela i na kraju je uvlači u Sebe. Svi veliki mudraci koji
posjeduju vedsko razumijevanje su prihvatili da je Svevišnja Božanska Osoba
izvorni stvaralac."
"Ponekad se tvrdi da su
impersonalističke špekulacije velikih filozofa namijenjene sticanju znanja bez
religioznih obrednih principa. Ali religiozni obredni principi su namijenjeni
sticanju duhovnog znanja. Vršenjem religioznih obreda osoba na kraju dostiže
vrhovni cilj znanja shvatajući da je Vāsudeva, Svevišnja Božanska Osoba, uzrok
svega. U Bhagavad-gīti je jasno rečeno, da čak i zagovornici samog znanja, bez
ikakvih religioznih obrednih procesa, napreduju u znanju nakon mnogo, mnogo
života špekulacije i tako dolaze do zaključka da je Vāsudeva vrhovni uzrok
svega što postoji. Kao rezultat dostizanja cilja života, takav napredni učenjak
ili filozof se predaje Svevišnjoj Božanskoj Osobi. Religiozni obredi su
namijenjeni pročišćavanju zagađenog uma u materijalnom svijetu. Posebno
obilježje ovog doba Kali je da osoba može lako pročistiti um od zagađenosti
pjevanjem svetih imena Boga -- Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa,
Hare Hare/ Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare.“ "U vedskim spisima
je rečeno -- sarve vedā yat padam āmananti (Kaṭha Up. 1.2.15): svo vedsko
znanje traga za Svevišnjom Božanskom Osobom. Na drugom mjestu je rečeno --
nārāyaṇa-parā vedāḥ: svrha Veda je shvatiti Nārāyaṇa, Svevišnjeg Gospodina.
Bhagavad-gītā [Bg. 15.15] također potvrđuje -- vedaiś ca sarvair aham eva
vedyaḥ: cilj svih Veda je spoznati Kṛṣṇu. Stoga je glavna svrha shvatanja
Veda, vršenja vedskih žrtvovanja i špekuliranja o Vedānta-sūtrama shvatiti
Kṛṣṇu. Prihvatanje impersonalističkog gledišta o praznini ili nepostojanju
Svevišnje Božanske Osobe, negira svo proučavanje Veda. Impersonalistička
špekulacija teži ka opovrgavanju zaključka Veda. Stoga se svako
impersonalističko izlaganje protivi principima Veda, ili mjerodavnih spisa.
Pošto špekulacija impersonalista ne slijedi principe Veda, smatra se da je
njihov zaključak protivan vedskim principima. Sve što nije potkrijepljeno
vedskim principima mora se smatrati izmišljenim i nedokazanim. Zato se nijedno
impersonalističko objašnjenje, bilo kojeg vedskog spisa ne može
prihvatiti."
"Ako osoba pokuša da
opovrgne zaključke Veda prihvatajući neovlašćeni ili takozvani spis, teško će
doći do pravog zaključka o Apsolutnoj Istini. Sistem usklađivanja dva
protivrječna spisa je pozivanje na Vede, jer se izjave Veda prihvataju kao
konačne presude. Kada se pozivamo na određeni spis, mora biti ovlašćen, a da bi
to bio mora strogo slijediti vedske naredbe. Ako neko predstavi alternativno
učenje, koje je sam izmislio, to učenje će se pokazati beskorisnim, jer se
svako učenje koje pokušava da dokaže da su vedske tvrdnje besmislene, odmah
pokazuje besmislenim. Sljedbenici Veda jednoglasno prihvataju autoritet Manua i
Parāśare u učeničkom naslijeđu. Međutim, njihove izjave ne podržavaju gledište
ateističkog Kapile, jer je Kapila spomenut u Vedama drugi Kapila, sin Kardame i
Devahūti. Ateistički Kapila je potomak Agniyeve dinastije i jedna od uslovljenih
duša, ali Kardamin sin Kapila je prihvaćen kao inkaracija Vāsudeve. Padma
Purāṇa pruža svjedočanstvo da se Svevišnja Božanska Osoba Vāsudeva, rađa kao
Kapila i šireći teističku Sāńkhya filozofiju poučava sve polubogove i brāhmaṇu
po imenu Āsuri.
U učenjima ateističkog Kapile
postoje mnoge izjave, koje se neposredno protive vedskim principima. Ateistički
Kapila ne prihvata Svevišnju Božansku Osobu. On tvrdi da je živo biće Svevišnji
Gospodin i da ne postoji niko veći od njega i odbija da prihvati značaj
besmrtnog vremena. Njegove koncepcije o takozvanom uslovljenom i oslobođenom
životu su materijalističke. Sve takve izjave se protive principima
Vedānta-sūtri"
Ādi-līlā Chapter 6: The Glories of
Śrī Advaita Ācārya
Bhaktivedanta VedaBase: Śrī Caitanya Caritāmṛta Ādi 6.14-15 [3 DIO]
Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.
His Divine Grace A. C. Bhaktivedanta Swāmī Śrīla Prabhupāda, Founder
Ācārya of the International Society for Kṛṣṇa Consciousness
Nema komentara:
Objavi komentar