THE CONFIDENTIAL REASONS FOR THE APPEARANCE OF ŚRĪ GAURĀŃGA MAHĀPRABHU --
ŚRĪ CAITANYA MAHĀPRABHU -- POVJERLJIVI RAZLOZI ZA POJAVU ŚRĪ GAURĀŃGE
MAHĀPRABHUA -- ŚRĪ CAITANYE MAHĀPRABHUA
TRI POVJERLJIVA RAZLOGA SILASKA GOSPODINA
DVA SPOREDNA RAZLOGA SILASKA GOSPODINA
RAZLIKA IZMEĐU POŽUDE I LJUBAVI
KOMENTAR: Dakle, još malo i ulazimo u Novu godinu prema vedskom
kalendaru -- 531 godinu Gaurabda Ere.
Postepeno dolazi vrijeme kada se čitav duhovno napredni svijet polagano okreće
ka slavljenju prave Nove godine u martu mjesecu svake godine, kada se i
praktički čitava priroda budi iz zimskog
sna, a snijeg postepeno otapa u planinskim područjima. A i astronomski
posmatrano mart mjesec je pravo vrijeme za proslavu Nove godine. Izgleda da
polagano napuštamo neke dosadašnje mis-koncepcije i pompezno slavljenje
fiktivne Nove godine krajem decembra, kada smo sebi stvarali i dodatne prilike
za povećano uživanje, a nismo gledali vlastiti duhovni samointeres, koji je i
najpreči. Isto je bilo naslijeđeno iz nekih prošlih vremena. Nova 531 godina
Gaurabda Ere nastupa 12/13 marta 2017 u ponoć, dakle slijedeći dan poslije
proslave Gaura Pūrṇime decidnije na Pratipat, ili prvi dan poslije
Pūrṇime – Punog Mjeseca.
Vedskoj vaiṣṇavskoj Novoj godini već tradicionalno predhodi proslava
Dana Pojave -- Śrī Gaura Pūrṇimā, Gospodina Śrī Gaurāńge Mahāprabhua -- Śrī Caitanye Mahāprabhua, kada je i noć
Punog Mjeseca. Samo što ove godine nema slučajne Lunarne eklipse na ovaj
svepovoljni dan, kao što je bilo u vrijeme transcendentalne Pojave Gospodina.
Prema drevnim običajima posti se na ovaj svepovoljni Dan, ove godine u nedelju
12 Marta 2017 do izlaska Mjeseca, pa se nakon toga upriliči bogata gozba sastavljena
od preparacija ponuđenih Gospodinu. S ljubavlju napravljene vegetarijanske
preparacije ponude se Svevišnjem Gospodinu poslije tradicionalnog kupanja
Božanstava i ekstatičnih bhajana i kīrtana, tradicionalne vedske muzike, te posebno
povoljnih razgovora o slavama Svevišnjeg Gospodina. Ponuđena, sada produhovljena
hrana se zatim podijeli prisutnima, kao i komšijama u susjedstvu. Kaže se ne
bez razloga, da komšije uvijek trebamo blagonaklono gledati i pripaziti koliko
god je to moguće.
KOMENTAR: Predhodni postovi su objavljeni na:
PART 4, 5: http://unlimited.blogger.ba/
PART 1, 2, 3, 4, 5: http://goranga.blogger.ba/
PART 1, 2, 3, 4, 5: http://sricaitanyacaritamrita.blogger.ba/
Na ovom postu objašnjeni su povjerljivi razlozi silaska Gospodina u
obliku Svoga bhakte. Ovo poglavlje također posebno opisuje razliku između
požude i ljubavi, te također navodi i sporedne razloge silaska Svevišnjeg
Gospodina.
U ovom poglavlju Śrī Caitanye Caritāmṛte, Kṛṣṇadāsa Kavirāja Gosvāmī
naglašava da se Gospodin Caitanya pojavio da bi ostvario tri svrhe [povjerljive
prirode].
PRVA SVRHA -- da uživa u položaju Śrīmatī Rādhārāṇī, koja najbolje
uzvraća na transcendentalnu ljubav Śrī Kṛṣṇe. Gospodin Śrī Kṛṣṇa je
rezervoar transcendentalnih ljubavnih zabava sa Śrīmatī Rādhārāṇī. Predmet
ovih ljubavnih zabava je sam Gospodin, a Śrīmatī Rādhārāṇī je objekt. Tako je
subjekt, Gospodin, poželio da okusi ljubavnu draž u položaju objekta, Śrīmatī
Rādhārāṇī.
DRUGA SVRHA NJEGOVE POJAVE -- je bila da shvati transcendentalnu
draž samog Sebe. Gospodin Kṛṣṇa je riznica sve ljupkosti. Privlačnost koju Śrīmatī
Rādhārāṇī osjeća prema Kṛṣṇi je uzvišena i da bi iskusio tu privlačnost i
shvatio transcendentalnu ljupkost samog Sebe, prihvatio je mentalitet Śrīmatī
Rādhārāṇī.
TREĆA SVRHA POJAVE GOSPODINA CAITANYE -- je bila da uživa u
blaženstvu, koje kuša Śrīmatī Rādhārāṇī. Gospodin je pomislio da Rādhārāṇī
uživa u Njegovom društvu i On uživa u Njenom društvu, ali razmjena
transcendentalne draži između duhovnog para je pružala veće zadovoljstvo
Śrīmatī Rādhārāṇī, nego Śrī Kṛṣṇi. Śrīmatī Rādhārāṇī je osjećala veće
transcendentalno zadovoljstvo u Kṛṣṇinom društvu nego što je On mogao shvatiti
bez prihvatanja Njenog položaja, ali za Śrī Kṛṣṇu je bilo nemoguće da uživa
u položaju Śrīmatī Rādhārāṇī, jer Mu je taj položaj bio potpuno stran.
Kṛṣṇa je transcendentalni muškarac, a Śrīmatī Rādhārāṇī je transcendentalna
žena. Stoga, da bi upoznao transcendentalno zadovoljstvo ljubavi prema
Kṛṣṇi, sam Gospodin Kṛṣṇa se pojavio kao Gospodin Caitanya, prihvatajući
osjećanja i tjelesni sjaj Śrīmatī Rādhārāṇī.
Gospodin Caitanya se pojavio da
bi ispunio ove povjerljive želje, ali i da bi propovijedao poseban značaj
pjevanja Hare Kṛṣṇa māha mantre, te da bi se odazvao i pozivu Advaite
Prabhua. To su bili sporedni razlozi.
Hare Kṛṣṇa Hare Kṛṣṇa Kṛṣṇa Kṛṣṇa Hare Hare
Hare Rāma Hare Rāma Rāma Rāma Hare Hare
Śrīla Svarūpa Dāmodara Gosvāmī je
bio glavni lik među povjerljivim bhaktama Gospodina Caitanye. Zabilješke iz
njegovog dnevnika otkrivaju ove povjerljive uzroke pojave Gospodina. Ova
otkrića potvrđuje svojim izjavama i Śrīla Rūpa Gosvāmī u različitim molitvama i
pjesmama.
Ovo poglavlje također posebno
opisuje razliku između požude i ljubavi. Razmjene ljubavi između Rādhe i
Kṛṣṇe su potpuno drugačije od materijalne požude. Stoga je autor postavio
vrlo jasnu razliku između njih.
Ādi-līlā Chapter 4: The Confidential Reasons for the Appearance of Śrī
Caitanya Mahāprabhu
Bhaktivedanta VedaBase: Śrī Caitanya Caritāmṛta Ādi 4 Summary
Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.
His Divine Grace A. C. Bhaktivedanta Swāmī Śrīla Prabhupāda, Founder
Ācārya of the International Society for Krishna Consciousness
Nema komentara:
Objavi komentar