ŚRĪ NṚSIḾHA CATURDAŚĪ – APPEARANCE OF LORD ŚRĪ NṚSIMHADEVA -- 9 MAY 2017 TUESDAY [FAST TODAY]
KOMENTAR: O pitanjima naše zaštite u ovom materijalnom svijetu
možemo govoriti posmatrano iz različitih aspekata, ali generalno, u ovom materijalnom svijetu, osim
bhakta Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe, danas
rijetko ko da ima neku realnu zaštitu od svih nepovoljnih uticaja. Obično smo skoro
svi kao glineni golubovi na strelištu i figurativno rečeno, može da nas ‘upuca’
skoro svako ko to poželi. Moguća su i razna druga jako nepovoljna karmička događanja,
kao i novi izazovi, ratovi, zemljotresi, prirodne nepogode, neimaština, različite
bijede i bolesti, te i svi drugi nepovoljni aranžmani po nas. Najčešće kod toga
ne pomažu nikakva uobičajena privremena sredstva zaštite uobičajena u narodnim
vjerovanjima, a pogotovo ne “crna umjetnost” [crna magija], kojoj pribjegavaju one
neuke i zlosretne osobe. Specijalno
zadnjih godina smo u baš specifičnim pročišćavajućim okolnostima. O nekim nepovoljnim
događanjima, kao i o njihovom neutraliziranju i drugostepenoj preventivnoj zaštiti
od istih, bude povremeno ponešto dato u
obliku kraćih najava na Facebook profilu, a detaljnije na blogu za vedsku astrologiju
i Facebook page:
Opet, za istinsku zaštitu
preporučene su transcendentalne zaštite višeg ranga. Kod toga treba pomenuti
svakodnevno upućivanje molitvi, obožavanje i mantranje protekcionih vedskih
mantri Gospodina Nṛsiḿhadeva – specifične
pojave Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe.
Jedna od tih poznatijih mantri je nešto duža, ali je zato jako djelotvorna i
zove se Śrī Nṛsiḿha-Kavaca-Stotra. Data je u sedmom Pjevanju Śrīmad
Bhāgavatama. Sadrži tridesetak stihova.
Pored svetih vedskih mantri kojima se obožava
Gospodin Nṛsiḿhadeva, najbolja je
zaštita svakodnevno pažljivo mantranje bez uvreda Hare Kṛṣṇa mahā mantre minimalno 16 krugova i služenje
duhovnog učitelja, sadhua i shastra. Nekada se ne može dovoljno naglasiti – zaštićeni
smo onoliko koliko imamo devocije prema Svevišnjem Gospodinu Kṛṣṇi i zavisno
od toga kakav odnos imamo s Njegovim bhaktama -- vaiṣṇavama, kao i sa svim drugim
ljudima, a specijalno s Njegovim predstavnicima u ovom svijetu – ISKCON
duhovnim učiteljima, ali u nekoj konačnici i prema svim živim bićima.
Hare Kṛṣṇa Hare Kṛṣṇa
Kṛṣṇa Kṛṣṇa Hare Hare
Hare Rāma Hare Rāma
Rāma Rāma Hare Hare
Na početku naših duhovnih traganja
i početnim razinama duhovne svjesnosti, ali nerijetko i u nekim posebnim
situacijama u životu, kada smo zaista izloženi velikom pritisku spolja, pa čak
i u slučajevima kada već godinama mantramo i prakticiramo još neki od 64
procesa predanog služenja i imamo izvjesnu razinu zaštite zavisno od razine
predavanja, može se govoriti i o tome da je naš dobar stav s kojim pristupamo svemu
oko sebe, često veoma dobra zaštita za nas. Samo, potrebno je najprije da
definiramo šta je to – imati dobar stav prema svima i svemu oko nas, posmatrano
s duhovne razine. To je detaljno objašnjano u vedskim spisima.
U Śrīmad Bhāgavatamu 6.3.18, kada je u pitanju opasnost ovog
materijalnog svijeta, u smislu stiha između ostaloga je rečeno: Ponekada se
članovi pokreta svjesnosti Kṛṣṇe plaše predsojeće opasnosti svjetskog rata i pitaju
šta će im se desiti ako dođe do rata. U svim opasnostima trebaju imati vjeru da
će ih Viṣṇudūte [sluge Gospodina Viṣṇua] ili Svevišnja Božanska Osoba zaštititi.
Kao što je potvrđeno u Bhagavad-gīti: kaunteya pratijānīhi na me bhaktaḥ praṇaśyat.
Materijalna opasnost nije namijenjena bhaktama. To je također potvrđeno u Śrīmad
Bhāgavatamu. Padaṁ padaṁ yad vipadāṁ na teṣām: u ovom materijalnom svijetu
opasnost vreba na svakom koraku, ali nije namijenjena bhaktama koji su se
potpuno predali Gospodinovim lotosovim stopalima. Čisti bhakte Gospodina Viṣṇua
mogu biti sigurni u Gospodinovu zaštitu i sve dok su u ovom materijalnom
svijetu trebaju neprestano predano služiti propovijedajući kult Śrī Caitanye
Mahāprabhua i Gospodina Kṛṣṇe, naime
pokret svjesnosti Kṛṣṇe.
Radi inspiracije i svakodnevnog proučavanja Śrīmad
Bhāgavatama, na današnjem postu je prezentiran sadržaj Śrīmad Bhāgavatama 7.8
Summary. U ovom poglavlju se opisuje kako je Hiraṇyakaśipu bio spreman čak da ubije svog sina Prahlāda
Mahārāja i kako se Svevišnji Gospodin pojavio pred demonom kao Śrī Nṛkeśarī,
polu-lav polu-čovjek i ubio ga.
LORD ŚRĪ NṚSIḾHADEVA UBIJA KRALJA DEMONA
Slijedeći uputstva Prahlāda
Mahārāje, sinovi demona su postali privrženi Gospodinu Viṣṇu, Svevišnjoj
Božanskoj Osobi. Kada je ta privrženost postala očita, njihovi učitelji
Ṣaṇḍa i Amarka su se jako uplašili da će njihova devocija prema Gospodinu
sve više i više rasti. U bespomoćnom stanju su prišli Hiraṇyakaśipu i detaljno
mu opisali posljedice Prahlādinog
propovijedanja. Kada je to čuo, Hiraṇyakaśipu je odlučio da ubije svog sina
Prahlādu. Bio je toliko bijesan da je Prahlāda Mahārāja pao do njegovih stopala
i rekao mnogo toga samo da bi ga umirio, ali nije mogao zadovoljiti svog
demonskog oca. Kao tipični demon, Hiraṇyakaśipu je počeo da proglašava sebe većim od
Svevišnje Božanske Osobe, ali ga je Prahlāda Mahārāja izazvao rekavši da
Hiraṇyakaśipu nije Bog. Počeo je slaviti Svevišnju Božansku Osobu,
izjavljujući da je Bog sveprožimajući, da je sve pod Njegovom upravom i da niko
nije jednak ili veći od Njega. Tako je zamolio svog oca da se preda svemoćnom
Svevišnjem Gospodinu.
Što je više Prahlāda Mahārāja
slavio Svevišnju Božansku Osobu, to više je u demonu rastao bijes.
Hiraṇyakaśipu je upitao svog sina vaiṣṇavu da li je Bog prisutan u stubovima
palate i Prahlāda Mahārāja je odmah prihvatio da je Gospodin, pošto je prisutan
svuda, prisutan i u stubovima palate. Kada je Hiraṇyakaśipu čuo tu filozofiju
od svog malog sina, ismijao je dječakovu izjavu kao govor djeteta i snažno
udario pesnicom o stub.
Čim je udario o stub, začuo se
zaglušujući zvuk. U početku, kralj demona Hiraṇyakaśipu nije mogao vidjeti ništa osim stuba, ali da
bi potkrepio Prahlādinu izjavu, Gospodin je izašao iz stuba u Svojoj čudesnoj
inkarnaciji kao Nṛsiḿha, polu-lav polu-čovjek. Hiraṇyakaśipu je odmah mogao
shvatiti da se Gospodinov čudesni oblik sigumo pojavio da bi ga ubio i tako se
pripremio da se bori sa oblikom polu-lava polu-čovjeka. Zabavljajući se,
Gospodin se borio sa demonom neko vrijeme, a uvečer, na prelazu dana u noć,
Gospodin je uhvatio demona, stavivši ga na Svoje krilo i ubio ga rastrgavši
njegov trbuh Svojim noktima. Gospodin nije ubio samo Hiraṇyakaśipua, kralja
demona, već i mnogo njegovih sljedbenika. Kada više nije bilo nikoga da se
bori, Gospodin je, ričući u gnjevu, sjeo na Hiraṇyakaśipuovo prijestolje.
Kada je Hiraṇyakaśipuovoj
vladavini tako došao kraj, svi stanovnici univerzuma su osjetili olakšanje.
Svako je bio preplavljen transcendentalnim blaženstvom. Potom su svi
polubogovi, koje je predvodio Brahmā,
prišli Gospodinu. Među njima su se nalazile velike svete osobe iz reda
naroda Pitā, Siddha, Vidyādhara, Nāgasa, te Manui, Prajāpatiyi, Gandharve,
Cāraṇe, Yakṣe, Kimpuruṣe, Vaitālike, Kinnare i mnoga druga različita bića u
ljudskom obliku. Svi su oni stajali nedaleko od Svevišnje Božanske Osobe i
počeli upućivati molitve Gospodinu, koji je sjedio na prijestolju obasjan
duhovnim sjajem.
Canto 7: The Science of God Chapter 8: Lord Nṛsiḿhadeva Slays the King
of the Demons
Bhaktivedanta VedaBase: Śrīmad Bhāgavatam 7.8 Summary
Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta
Book Trust International, Inc.
His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Swāmī Śrīla Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society
for Kṛṣṇa Consciousness
Nema komentara:
Objavi komentar