subota, 16. kolovoza 2014.

ŚRĪ KṚṢṆA JANMĀṢTAMI – APPEARANCE OF LORD ŚRĪ KṚṢṆA 2014 [2]





ŚRĪ KṚṢṆA JANMĀṢTAMI FOR SARAJEVO: 17 AUGUST 2014 SUNDAY -- ĀṢTAMI 

ŚRĪ KṚṢṆA JANMĀṢTAMI FOR ŚRĪ DHĀM MĀYĀPUR: 18 AUGUST 2014 MONDAY -- ĀṢTAMI 

TRANSCENDENTALNA POJAVA I ROĐENJE GOSPODINA KṚṢṆE.

NAKSHATRA ILI ZVIJEZDA ROĐENJA GOSPODINA KṚṢṆE JE ROHIṆĪ [ALDEBERAN].

U ASTRONOMSKOJ RASPRAVI POD NASLOVOM KHAMAṆIKYA LIJEPO SU OPISANE NAKSHATRE [SAZVIJEŽĐA] U VRIJEME POJAVE GOSPODINA KṚṢṆE.

Predhodni nastavak [Part 1] možete pogledati na:


Iako niko ne može ni približno procijeniti nepojmljive moći Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe, niti smo uglavnom kvalificirani za isto, jer mi kupimo samo mrvice znanja iz božanskog uma  Śrīla Vyāsadeva, ipak nekom velikom srećom i milošću, ponekada dobijamo priliku da upoznamo Svevišnjeg Gospodina malo bolje, onoliko koliko to želimo u datom trenutku. To je obično pitanje naše trenutne razine svjesnosti i milosti koju dobijamo od viših autoriteta u univerzumu, te duhovnih učitelja, sadhua i shastra. Da se malo podsjetimo na ovo oko mrvica znanja, da ne mislimo da je to preuveličano: Vede za ljudsku rasu sadrže 400 000  stihova i kaže se da to malo ko od nas može sve da prouči u najmanje tri ljudska života, dok Vede za Deve – polubogove sadrže 10 000 000 stihova. Tu je već suvišan svaki komentar oko naših mogućnosti.

Da bi postepeno barem dijelom proučili transcendentalnu pojavu i rođenje, te eventualno i vedski horoskop Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe, kada se milostivo pojavi na planeti Zemlji, treba povelika doza milosti da bi uopšte došli do nekih početnih podataka, a pogotovo da ih uzmemo u razmatranje. Ista stvar je i sa vedskim transcendentalnim horoskopima mnogobrojnih ekspanzija Svevišnjeg Gospodina, Inkarnacija i Avatara, kao i velikih svetih osoba i predhodnih Acarya, kao što je Śrīla Prabhupāda, Śrīla Bhaktisiddhānta Sarasvatī Ṭhākura Goswami Mahārāja, ali i svi drugi predhodni Ācārye.  U najboljem slučaju, možemo pokušati proučiti barem neke od sekvenci i pokušati shvatiti suštinu -- onoliko koliko nam je dostupno trenutno – tačnije koliko milosti i blagoslova dobijamo preko svojih duhovnih učitelja.

Postoje različiti podaci o pojavi Gospodina, upravo zbog različitih razina svjesnosti svakog ponaosob – naime, moguće je da neke stvari za nekoga ostaju vječno sakrivene. Znamo iz iskustva da mnoge osobe ne znaju tačno vrijeme ni svog rođenja, a neki čak nisu sigurni ni u datum, a šta onda tek reći za podatke o transcendentalnom rođenju i Pojavi na planeti Zemlji -- Svevišnje Božanske Osobe Śrī Kṛṣṇe.

Najsigurniji put za ovakve stvari su razotkriveni vedski spisi i vaishnavska literatura, svakako obogaćeni iskustvom i realiziranim znanjem velikih svetih mudraca iz drevnih vremena, današnjih ISKCON duhovnih učitelja, te uzvišenih vedskih astrologa-vaishnava i brāhmaṇa iz prošlosti, kao i sadašnjosti – jer nam oni milostivo nastoje pomalo približiti golemo vedsko znanje, koje zadire u sve pore ljudskih aktivnosti i života uopšte -- na gruboj-fizičkoj razini, na suptilnoj, kao i specijalno  na duhovnoj razini.

Kṛṣṇa je po Vedama aja – nerođen, a ipak povremeno milostivo silazi i u naš univerzum, te se pojavljuje i na našoj planeti, u materici žene -- ljudskog stvorenja [premda se prvo pojavljuje u srcima Svog oca i majke], ali to su opet Njegovi veliki bhakte i prisni pratioci iz duhovnog svijeta, koji su također poprimili ljudski oblik života – pojave se nešto prije, da bi omogućili Svevišnjem Gospodinu da provede Svoje zabave na Zemlji i Svojim primjerom praktično pokaže kako se trebamo ponašati u stvari – i za čim trebamo težiti u našim kratkim, ali jako dragocjenim životima [kratkim sa aspekta trajanja života polubogova,  a o Brahminom životu da i ne govorimo, te ostalih viših živih bića na višim planetarnim sistemima gdje je 360 godina prema ljudskom računanju jednako jednoj godini Deva].

Razmatrati samo neke tehničke detalje o rođenju Gospodina Kṛṣṇe, ili samo neke astrološke aspekte, bez pravog razumijevanja našeg vlastitog položaja u odnosu na Svevišnju Božansku Osobu, kao i o pravim razlozima pojave Gospodina, značilo bi i određeno nepoštovanje mnogobrojnih transcendetalnih osobina i energija Svevišnje Božanske Osobe Śrī Kṛṣṇe i puko traćenje vremena.

Mi ne možemo narediti Svevišnjoj Božanskoj Osobi da nešto učini za nas – to je nemoguća misija. Možemo Mu samo odati poštovanje kao što se savjetuje u Bhagavad-gīti -- man-manā bhava mad-bhakto mad-yājī māḿ namaskuru [Bhagavad-gītā 18.65] i moliti Ga da nam otkloni opasnost. Zato su svi polubogovi odali poštovanje Gospodinu klanjajući se pred Njim i zamolili Ga da preduzme neophodne korake, jer se pojavom Gospodina odmah otklanja težak teret, koji su tada demoni stvorili na planeti Zemlji. Polubogovi su u svojim molitvama izjavili da će biti srećni, jer će na planeti Zemlji i rajskim planetama moći da vide oznake -- śańkha-cakra-gadā-padme -- lotosa, školjke, topuza i diska, koji krase lotosova stopala Gospodina.

TRANSCENDENTALNA POJAVA I ROĐENJE GOSPODINA KṚṢṆE

Nakon toga, u vrijeme povoljno za pojavu Gospodina, čitav univerzum su prožele odlike vrline, ljepote i mira. Na nebu se pojavilo sazviježđe Rohiṇī i zvijezde poput Ashwini. Sunce [Surya Nārāyaṇa], Mjesec [Candra] i druge zvijezde i planete su bili vrlo mirni. Svi pravci su izgledali izuzetno lijepo, a prekrasne zvijezde su treperile na nebu bez oblaka. Ukrašena gradovima, selima, rudnicima i pašnjacima, Zemlja je izgledala svepovoljno. Voda u rijekama je bila bistra, a jezera i velike vodene površine, puni ljiljana i lotosa, bili su neobično lijepi. Na drveću i zelenim biljkama, punim cvijeća i lišća i prijatnim za oči, ptice poput kukavica i rojevi pčela su počeli pjevati umilnim glasovima za zadovoljstvo polubogova. Čisti povjetarac je počeo duvati, donoseći zadovoljstvo čulu dodira i noseći miris cvijeća. Kada su brāhmaṇe, koji su vršili obredne ceremonije zapalili svoje vatre u skladu sa vedskim principima, vatre su gorjele postojano, neuznemirene povjetarcem. U trenutku kada se trebao pojaviti nerođeni Gospodin Viṣṇu, Svevišnja Božanska Osoba, sveci i brāhmaṇe, koje su uvijek uznemiravali demoni poput Kaḿse i njegovih sljedbenika, osjetili su duboki mir u srcu, a sa višeg planetarnog sistema su se začuli zvuci timpana.

SMISAO: Gospodin izjavljuje u Bhagavad-gīti da su Njegova pojava, rođenje i djelatnosti transcendentalni i da onaj ko ih istinski shvati odmah postaje dostojan da bude prenijet u duhovni svijet. Gospodinova pojava ili rođenje ne nalikuju rođenju običnog čovjeka, koji mora prihvatiti materijalno tijelo prema svojim prošlim djelima. Gospodinova pojava je objašnjena u prethodnom poglavlju -- On se pojavljuje po Svojoj miloj volji.

Kada je sazrelo vrijeme za pojavu Gospodina, sazviježđa su postala vrlo povoljna. Preovladavao je astrološki uticaj sazviježđa Rohiṇī, koje se smatra izuzetno povoljnim. Rohiṇī se nalazi pod neposrednim nadzorom Brahme, koji se rodio iz pupka Gospodina Viṣṇua, i pojavljuje se u vrijeme rođenja Gospodina Viṣṇua, koji je u stvari nerođen. Prema astrološkom proračunu, pored pravilnog rasporeda zvijezda postoje povoljni i nepovoljni trenuci, koji nastaju zbog različitog položaja različitih planetarnih sistema. U vrijeme Krishninog rođenja, planetarni sistemi su zauzeli takav položaj da je sve postalo povoljno.

U to vrijeme je na svim stranama svijeta, istoku, zapadu, sjeveru i jugu, vladala atmosfera mira i blagostanja. Povoljne zvijezde su se mogle vidjeti na nebu, a u svim gradovima, selima, pašnjacima i umovima svih ljudi mogli su se opaziti znaci sreće. Rijeke su bile prepune vode, a jezera divno ukrašena lotosovim cvjetovima. Šume su bile pune lijepih ptica i paunova. Sve ptice u šumama su počele pjevati umilnim glasovima, a paunovi su počeli plesati zajedno sa svojim ženkama. Vjetar je prijatno duvao, noseći miris raznog cvijeća, a osjećaj tjelesnog dodira je bio vrlo prijatan. Domovi brāhmaṇa, koji su imali običaj da prinose ponude u žrtvenu vatru, postali su veoma prijatni za prinošenje ponuda. Zbog uznemirenja, koje su stvarali demonski kraljevi, žrtvene vatre u kućama brāhmaṇa su se skoro ugasile, ali brāhmaṇe su sada našli priliku da mirno zapale žrtvenu vatru. Pošto im je bilo zabranjeno da vrše žrtvovanja bili su jako uznemireni u umu, inteligenciji i djelatnostima, ali u trenutku Kṛṣṇine pojave njihove umove je ispunila radost, jer su sa neba mogli čuti glasne vibracije transcendentainih zvukova koji su objavljivali pojavu Svevišnje Božanske Osobe.

Na dan rođenja Gospodina Kṛṣṇe u čitavom univerzumu je došlo do promjene godišnjih doba. Kṛṣṇa se pojavio u septembru* [ovo je malo nejasno jer prema podacima kojima raspolažem Gospodin Kṛṣṇa se pojavio u mjesecu julu], a ipak je izgledalo kao da je proljeće. Bilo je svježe, ali ne i hladno, a rijeke i jezera su izgledali kao za vrijeme sharata -- jeseni. Lotosi i ljiljani cvjetaju tokom dana, ali mada se Kṛṣṇa pojavio u ponoć, ljiljani i lotosi su bili rascvjetani i zato je vjetar, koji je tada duvao bio veoma mirisan. Zbog uznemirenja koja je stvarao Kaḿsa, vedske obredne ceremonije su gotovo prestale. Brāhmaṇe i svete osobe nisu mogli mirno vršiti vedske obrede, ali sada su bili jako zadovoljni što mogu neuznemireno vršiti dnevne obredne ceremonije. Posao asura – osoba demonskog mentaliteta je da uznemiravaju sure -- bhakte i brāhmaṇe, ali u vrijeme Kṛṣṇine pojave, bhakte i brāhmaṇe, nisu bili uznemiravani.

Kinnare i Gandharve -- stanovnici raznih planeta rajskog planetarnog sistema su počeli pjevati povoljne pjesme, Siddhe i Cāraṇe [drugi stanovnici rajskih planeta] upućivati povoljne molitve, a žene Vidyādhara [također stanovnici rajskih planeta], zajedno sa Apsarāma [lijepe plesačice rajskog kraljevstva], radosno plesati.

KOMENTAR: U astronomskoj raspravi pod naslovom Khamaṇikya lijepo su opisana sazviježđa u vrijeme pojave Gospodina Kṛṣṇe.

Canto 10: The Summum Bonum                Chapter 1: The Advent of Lord Kṛṣṇa: Introduction
Bhaktivedanta VedaBase: Śrīmad Bhāgavatam 10.3.1-5, 6

Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.
His Divine Grace A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for Krishna Consciousness
His Holiness Hrdayananda dasa Goswami
Gopiparanadhana dasa Adhikari
Dravida dasa Brahmacari





Nema komentara:

Objavi komentar